Samantha

Sims 3 blogg som ägs av en tonåring, som spelat Sims 3 sen 2001.

PGC - Bolton (Del 5)

Kategori: Bolton

Det var en tidig morgon och jag hade nyss kollat posten. Hade fått ett brev från George... 
"Ord är ljuva, men ord kan inte kyssas. Kom hit så kan vi diskutera våra känslor." 
Jag åt våfflor i lugn och ro och tänkte på att jag skulle överraska George på hans jobb. Jag reste mig upp och gick ut och tog taxin till Verdeparken.
 
 
Solen började gå upp och det regnade. Perfekt väder? 
   Inte för mig. Men även fast jag inte gillade vatten, skulle jag trotsa det för att överasska honom. Jag kysste honom, log mot honom och sa åt honom att blunda. Han gjorde som jag sa. Jag drog fram en ask, satte mig på knä och sa att han fick titta. Han började hoppa av glädje, och attackerade mig med en kram. Jag skrattade och kände glädjerus inom mig. Han var tvungen att gå runt att hålla koll på parken och parkgästerna och jag såg honom prata med någon som jag kände igen. Evan? 
  Jag fick ett samtal och svarade. 
"Hej och grattis, Thea! Men glöm inte. Innan ni gifter er måste du ha möhippa! Jag fixar en åt dig ikväll!" 
Han la på därefter. Jag stod förvirrat kvar och skakade på huvudet, innan jag insåg att jag var tvungen att gå till min egna möhippa. Jag fick ett sms vart jag skulle gå. 
 
Han hade pratat med några tjejer som tvingade på mig en vit klänning och fixat mitt hår. Jag var stel och ville härifrån så fort som möjligt. Jag kände bara en, och det var Evan. Efter dem utbringat en skål, smög jag iväg och skyndade mig hem. Ruskade av mig paniken. 
 
 
Jag gjorde ordning höstsallad när jag kom hem och hade låst dörren ordentligt om mig. Jag hade fortfarande kvar paniken så jag hade glömt att tagit av mig ytterkläderna till och med. Jag drog ett djupt andetag och såg då och då ut genom fönstret. Nej, dem skulle inte sakna mig. 
 
Det var tidigt nästa morgon och jag gick iväg för att komma i tid till jobbet. Eller för tidigt nästan. 
 
 
Och när jag kom dit fick jag reda på att jag var tvungen att arbeta övertid. Jag drog en djup suck och fick slita. Jag kanske fick min befodran som jag ville ha? 

Efter många timmar senare när jag äntligen fick sluta, kom chefen fram till mig och log stort. Jag såg förvirrad ut. 
"Grattis till befodran!" 
Jag hade blivit befodrad till Skrivbordsryttare. Jag sprang ut från huset och ner till parken. 
 
 
När jag kommit dit och sagt den glada nyheten blev han glad. Han sa även åt mig att blunda. Jag slöt ögonen och kände en kall ring mot fingret.
"Thea, vill du gifta dig med mig?" 
Jag öppnade ögonen i en förvånad min, såg ner på ringen och log stort, attackerade honom med en kram.
"Ja." 
 
(Bilder tagna utav mig i The sims 3! Ingen får stjäla eller ta utan tillstånd!)

Kommentarer

  • Kaka - Simsing.blogg.se säger:

    Gillar hur detaljerad du är i skrivandet, inte många som är det! :D

    Svar: Aw tack så mycket! Tja... Drömmer att bli författare så...
    Samantha

    2014-03-22 | 19:32:46
    Bloggadress: http://simsing.blogg.se/

Kommentera inlägget här: