Samantha

Sims 3 blogg som ägs av en tonåring, som spelat Sims 3 sen 2001.

PGC - Bolton (del 1)

Kategori: Bolton

Hej hej! 
   Har tänkt börja på en ny historia. Pga brist på fantasi, får titeln bli Bolton tills vidare! 

OBS! Ska ändra denna till en PGC istället. Jag ska dock inte ändra egenskaperna och fortsätta skriva på det sättet jag skriver nu. :)
---------------------------------------------------------------------------
 
 
Starlight Shores... Jag satt i taxin och såg staden från kullen. Jag drog en djup suck, tänk att bo mitt i staden bland alla kändisar och stora scener överallt. Jag såg ut genom bilens fönster. Kanske någon gång i framtiden? 
   Jag kom från Twinbrook. En fattig stad med mycket träsk. Min mor hade dött. Ålderdomshemmet hade ringt när jag hade suttit och kollat upp om universitet. Min far hade jag aldrig känt. Enligt min mor hade han dragit så fort han fått reda på att hon var gravid med mig. Hon levde i sorg efter det, skaffade aldrig en ny man. Jag förblev det enda barnet till henne. När jag fyllde sexton blev hon för sorgsen, för jag hade pappas ansikte. Hon åkte in till sjukhuset och låg inlagd där ett tag innan hon fick flytta till ett ålderdomshem. 
  Jag drog ett djupt andetag och såg mitt hus närma sig. 
 
Jag tittade på huset när taxin stannade framför det alltför slitna huset. Det såg rätt övergivet ut. Men det hade varit billigt med möbler. Jag betalade taxin och klev ut. Ogräs var nästan precis överallt. Jag skakade på huvudet och var på väg in, men något fångade mitt intresse. Ett teleskop mitt i ogräset. Jag såg mig omkring, innan jag långsamt gick dit. Den såg inte lika gammal ut, eller sliten för den delen, som allt annat på tomten. Det var lite läskigt. Logik var något jag ändå var bra på. Ett geni var det jag brukade kallas i skolan. Jag skrattade för mig själv. Men teleskopet fick vänta. Jag var nyfiken hur huset såg ut. Jag hade bara sett ritning på huset och hur tomten sett ut. Jag drog upp nycklarna och gick upp för trappan till altanen. Nyckeln gick trögt in men jag fick upp dörren till slut. 
 
Det var ändå inte helt fel. Inget mögel eller konstiga dofter fanns. Det var ett plustecken i alla fall. Men här inne skulle jag inte stanna. Det fanns inte skärskilt mycket att göra. Förutom att se på en dålig tv skärm. Men det var alldeles för fint väder för det. Jag gick ut igen, fram till det nya teleskopet. Vem hade lämnat den? 
 
Man kan se lite allt möjligt i detta teleskop. Men att se en naken man stå vid stranden. Avskyvärt! 
   Oj, just det. Jag kanske borde presentera mig själv. Jag heter Thea Bolton, har precis fyllt tjugo år och drömmer om att få bli en dynamisk DNA-profilerare. Jag har fått höra att det tydligen ska vara riktigt svårt. Men utmaningar är något jag gillar. Jag är väldigt blyg, att folk kallar mig geni har jag redan nämnt och jag hör väldigt bra. Bättre än andra... Lyhörd brukar det kallas. Men jag har väldigt mycket otur och jag tror på skrock. Och så ogillar jag stark vatten av alla slag. Att duscha är nog det enda jag nöja mig med. Jag fyller år i Juni och är alltså kräftan, jag har min egna musik smak och jag bara älskar höstsallad. Färgen Turkos måste nog vara en stor favorit för mig också, måste jag nog erkänna. Folk brukade säga att jag var rätt observant. Jag såg detaljer före alla andra väldigt ofta. 
 
Efter att ha stått ute ett tag och kollat runt både på himlen och i staden med teleskopet, så började jag bli hungrig. Jag hade inte mycket hemma och jag hade bara 4 275 simleons som jag var tvungen att överleva på tills jag fick ett jobb. Men jag hade haft med mig sallad och grönsaker. Det var det jag fick överleva på i några dagar. Höstsallad. Men det var inte så farligt, eller hur? 
   Jag skrattade för mig själv och slog mig ner vid bordet, men hoppade nästan från stolen när det började skaka. Men bordet höll och stolarna med. Jag slog mig ner försiktigare denna gång och suckade. Det var mycket som skulle behövas förnyas här. 
 
 
Det hade varit väldigt varmt ute, så det skulle kännas skönt att svalka sig. Men duschen var alldeles kall. Endast kallvatten. Spelade ingen roll hur mycket jag försökte få varm vatten. En vattenpump skulle också behövas. Jag suckade och klev ut, drog en handduk runt mig och darrade av kyla. 
 
Jag var på väg ut igen när jag såg att tidningen lååg utanför dörren. Kanske skulle jag ha turen och hitta en annons att det söker någon för polisen? 
  Jag läste noga igenom och hoppade nästan ur stolen av glädje. En annons om att dem sökte någon för polisen. Jag ringde genast dit och sa att jag var intresserad. Jag fick en arbetsintervju redan nästa morgon. Jag tackade och lade på. Jag ville bara hoppa av glädje men tröttheten slog emot mig. Jag drog blicken mot klockan. 02.00! Vart hade dagen tagit vägen? 
 
Jag gick och la mig, men hade svårt att sova. Eller så drömde jag konstigt. Sängen var hård och drömmen handlade om något... Mörkt. Varulvar? Vampyrer? 
   Jag slog upp ögonen och kisade när jag såg hur ljust det var inne i rummet. Jag drog blicken mot klockan och spärrade upp ögonen, hoppade upp från sängen. En halvtimme innan min arbetsintervju. Jag drog på mig kläderna och slängde håret i en slarvig tofs, innan jag ringde en taxi som skulle komma i vilken minut som helst. 
 
 
 Taxin kom och jag sjönk ner i sätet, vågade inte prata med chauffören som då och då slängde blickar på mig via backspegeln. Åh, hur skulle detta gå? 
 
 
(Bilder tagna utav mig i The sims 3! Ingen får stjäla eller ta utan tillstånd!)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: