Samantha

Sims 3 blogg som ägs av en tonåring, som spelat Sims 3 sen 2001.

PGC - Bolton (del 3)

Kategori: Bolton

Schemainställd inlägg pga att jag ska till jobbet 



 
Det var Slappardagen. Alla var lediga från jobbet och skolan. Jag hade läst i tidningen att det fanns en sommarfestival på Verdeparken i stan. Jag kände att jag borde ta mig dit och träffa folk, och få bort min blyga jag. Den hade förstört mig alldeles för mycket! 
   Jag drog på mig kläderna och satte mig i taxin. När jag kom dit hörde jag hur magen min kurrade. Så jag gick och köpte mig en hamburgare och slog mig ner vid några träbänkar och såg någon sitta och klaga på sin dator. Jag såg nyfiket på honom, åt upp hamburgaren och tog till mig mod. Jag gick fram och hälsade. Vi pratade länge och jag fick reda på att han hade problem att binda sig, var prydlig och en perfektionist och hade stjärntecknet Lejonet. Han jobbade som proffsbloggare inom journalismen och var singel. Fast hos honom kände jag inga fjärilar. Jag log lite mot honom och sa att vi kunde ses någon annan gång. Hans namn var Addison Batez. Är inte Addison ett tjejnamn? 
 
Det fanns en korvätartävling i närheten, så jag smög mig ditåt. Jag hade visserligen äta, men man måste få skämma ut sig någonsin. Jag skrattade för mig själv och ställde mig vid en tallrik. Två andra kom dit och ställde sig vid en varsin tallrik. Vi stressade i oss maten och jag fastnade i halsen flera gånger. 
 
Kvinnan hade gått iväg när hon såg att mannen ätit upp, men jag skulle fortsätta tills tiden var ute. Usch, så ont i magen jag fick efteråt! 
 
Jag gick runt i parken och såg mig omkring, innan jag såg någon sitta på en parkbänk och tittade mot fotbollsplanen med en fundersam blick. Jag gick dit och började prata med honom. Han verkade glad att någon pratade med honom och hade totalt glömt bort vad han suttit och funderat på. 
  Hans namn var George Durelli och han var ägaren för parken. Han var god och flörtig. Även ivrig - totala motsatsen mot mig. Men jag hade fjärilar i magen när jag tittade på honom och lyssnade på vad han sa. Han var en skorpion, och jag hade läst någonstans att kräftan och skorpionen passar ihop! Och jag hade tur. Han var singel. Vi gick runt och skämtade en massa, pratade och lärde känna varandra. 
 
Men det blev sent och han skulle bege sig hemåt. Jag ville så gärna kyssa honom. Men jag vågade inte. Jag mumlade något om att jag nog också skulle bege mig hemåt. Jag drog ett djupt andetag och var precis på väg att gå, när han tog tag i min arm och omfamnade mig i en kärleksfull kram. Jag visste inte hur jag skulle reagera. Inombords sprang jag runt i cirklar, hoppade och hade mig, gjorde volter. Men på utsidan kramade jag tillbaka och såg honom därefter skynda sig hemåt. Jag stod kvar där i några minuter, innan jag begav mig hemåt. 
 
Jag kom hem och bytte om till pyjamas, satte mig ner i sängen och började skratta överlyckligt för mig själv. Jag kanske hade en chans med honom. George.... 
  Efter jobbet skulle jag fråga ut honom på dejt... Eller ja, försöka våga bjuda ut honom på dejt. 
 
 
(Bilder tagna utav mig i The sims 3! Ingen får stjäla eller ta utan tillstånd!)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Love is in the air....:D

    2014-03-21 | 13:45:06

Kommentera inlägget här: